jump to navigation

Kolejna wpadka Agory 24 Maj, 2009

Posted by Umberto in Ciekawostki, IDN.
trackback

Kilka dni temu oficjalnie na stronie głównej gazeta.pl pojawił sie link do nowego serwisu Agory o nazwie „Duży Kadr”. No i jak to wciąż jeszcze często się zdarza różnym firmom (również niestety tym z obszaru IT czy mediów), mamy reklamę domeny IDN – czyli z polskimi znakami (DużyKadr.pl), którą widzi użytkownik portalu, podczas gdy domena ta nie została przez Agorę zarejestrowana i znajduje się na parkingu. Agora posługuje się natomiast non-IDNem.

I choć link prowadzi do prawidłowej strony na domenie non-IDN DuzyKadr.pl, to jednak istnieje niebezpieczeństwo, że widoczny URL z polskimi znakami utrwali się w pamięci choćby małej części czytelników. Jak długo trzeba jeszcze tłumaczyć firmom, że takie działanie powoduje utratę cennego ruchu? Poza tym niezbyt dobrze to świadczy o kooperacji w zespole (IT + marketingowcy + project manager itd.).

PS To przy okazji jeszcze napiszę, że jest pewna liczba domen, które posiada Agora, a które nawet nie są przekierowane na chociażby główną stronę portalu gazeta.pl. Dziwi mnie jednak takie postępowanie Agory. O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć to w odniesieniu do domen, które, patrząc na nazwę, można się spodziewać, że dużego ruchu nie generują, o tyle zupełnie nie rozumiem w odniesieniu do innych dobrych nazw. Również ciężko mi pojąć, dlaczego domena TokFM.pl, choć przekierowuje, to jednak na główną stronę portalu gazeta.pl (!!!), a nie na stronę Radia TOK FM!

Tak, Agoro, gratuluję! To właśnie dzięki takiemu postępowaniu, gdy wpisałem ostatnio z palca tokfm.pl, bo akurat chciałem posłuchać tej stacji w Internecie, i gdy ujrzałem to cudne przekierowanie na gazeta.pl, to dałem sobie spokój. Przykro mi, ale nie miałem nawet 3 sekund, żeby „tok fm” wpisać w Google ani szukać linku gdzieś na gazeta.pl. Tym samym, straciłaś Agoro, słuchacza. Jeszcze raz gratuluję.

BTW RadioTokFM.pl jest na parkingu.

Komentarze»

No comments yet — be the first.

Dodaj komentarz